fbpx
.st0{fill:#FFFFFF;}

Ako cvičiť doma počas korony a lockdownov? 

 25 marca, 2021

By  force8 team

V dnešnom článku sa pozrieme na to, koľko a ako by ste mali cvičiť počas dní, kedy sme všetci zavretí doma a máme zákaz vychádzania. Prísne opatrenia a korona bránia ľuďom v aktívnom trávení voľného času v gymoch a posilňovniach, ale našťastie, vďaka technológiam vieme bezpečne cvičiť aj z domu a udržiavať tak silnú imunitu a dobrú kondíciu.

Dokonca a obezita a nadváha je jedným z hlavných rizikových faktorov horšieho priebehu ochorenia covid-19. Český premiér dokonca vyhlásil, že až 80% pacientov v nemocniciach tvoria ľudia s nadváhou alebo obezitou.

Prečo by ste mali doma cvičiť aj počas pandémie koronavírusu?

FYZICKÁ NEAKTIVITA SPÔSOBUJE:

  • Zvýšený ZÁPAL v tele
  • Znížená INZULÍNOVÁ CITLIVOSŤ = viac VISCERÁLNEHO TUKU = vyššie RIZIKO KV CHORÔB
  • Zhoršenie AERÓBNEJ ZDATNOSŤ a slabšie DÝCHACIE SVALY = HORŠÍ PRIEBEH NA PV
  • Zhoršené KOGNITÍVNE FUNKCIE

Pasivita zvyšuje riziko nakazenia a horší priebeh ochorenia.

Fyzická neaktivita zvyšuje všetky rizikové faktory kovidu. Jedným z najdôležitejších faktorov, ktorým je ohrozených asi 16% nášho obyvateľstva je OBEZITA. Dokonca, dokopy s nadváhou je to až 65% Slovákov. Čo sú skoro dve tretiny obyvateľstva. Taktiež bez pohybu zvyšujete riziko cukrovky, či vysoký krvný tlak a práve ľudia s týmito problémami môžu byť náchylnejší na horší priebeh.

Doba praje skôr pasivite, nečinnosti a nezdravému životnému štýlu. A to je veľkou chybou. Netvrdím, že nemajú byť sprísnené opatrenia, ktoré majú svoje miesto, avšak stále sa veľmi málo hovorí o prevencii a podpore imunity.

Ako odporúča cvičiť doma WHO?

  • pridajte sa do online cvičebných programov, vytvorte si vlastnú rutinu cvičenia a zapojte hlavné svalové skupiny,
  • zvyšujte srdcovú frekvenciu, zdvíhajte závažia alebo fľaše s vodou
  • cvičte s vlastným telom, robte série drepov, tlakových cvičení alebo cvičení na brucho
  • Využívajte aj schody a rozmýšľajte nad tým ako ostať aktívny
KOĽKO by ste sa mali doma cvičiť počas pandémia?

V tomto prípade sa bavíme len o zdravých ľuďoch, ktorí nie sú nakazení alebo tesne po kovide. Odporúčania pre dospelých ľudí sú minimálne 150 min. pohybu počas týždňa. Čo nie je ani 30 minút denne. Ak ste boli chorí treba začať veľmi opatrne. Už kopec našich zverencov prešlo nákazou a rozbeh bol naozaj ťažší, ale dá sa to zvládnuť.

Ak pravidelne cvičíte nemali by ste mať problém plniť tieto čísla. Naše tréningy sú nastavené na splnenie týchto odporúčaní alebo ich prevýšenie. Ak sa hýbete v nižšej intenzite musíte sa hýbať viac ako keď máte intenzívnejší pohyb. Aj v prípade intenzívnejšieho pohybu je vhodné ho doplniť o posilňovanie. V prípade vyššej intenzity sa odporúča aspoň 75 min/týž.

Cvičenie doma počas korona krízy môže prebiehať aj zároveň so socializáciou.

Mnoho z vás trpí tým, že majú nedostatok socializácie a kontaktu s inými ľuďmi. Povedzme si úprimne, socializácia a vykonávanie spoločných (zábavných) aktivít sprevádza ľudstvo od jeho samotnej existencie. O to sme v dnešnej dobe extrémne ukrátení. Ak ste ako my a radi športujete alebo trénujete v spoločnosti iných ľudí a máte radi ten teamový spirit a spoločné makanie, tak sme tu pre vás.

Na našich tréningoch nikdy nebudete sami, ale vždy budete makať s ďalšími ľuďmi pod vedením profi trénerov. Pripravili sme pre vás bohatý tréningový program, kde zapojíte naozaj celé telo a zlepšíte svoju kondíciu.

Cvičenie doma počas zákazov vychádzania pomôže aj vašej psychike

Mnoho z nás má už po krk lockdownov, zákazov, obmedzení, stresu z práce a domácnosti. Vzrastajú nám psychické problém pomaly tak rýchlo ako fyzické choroby. Veľa z nás už je v derepsii a nebaví nás to. Ako si dokážeme pomôcť?
Jednoducho … CVIČENÍM! 💪🏼🏋🏼

Podľa jednej meta analýzy z 33 štúdii a 1877 účastníkov sa zistilo, že cvičenie a silový tréning významne znížilo depresívne príznaky u dospelých. Dokonca sa odporúča takáto pohybová aktivita ako alternatívna liečba depresívnych symptómov (Gordon BR, et. al., 2018.).
Tiež sa zistilo, že dôkazy naznačujú, že cvičenie a fyzická aktivita majú priaznivé účinky na príznaky depresie, ktoré sú porovnateľné s prejavmi antidepresív (Dinas, P.C., et. al. (2011)).
Podľa inej štúdie, dochádza pomocou cvičenia k zlepšeniu úzkosti, stresu, depresie. Cvičenie zmierňuje zápal a cvičenie zlepšuje psychologické, fyziologické a imunologické funkcie (Kathleen M,et. al. 2017.).

Pridajte sa na naše online tréningy, pravidelne cvičte a nebuďte v tom sami

Stačí vám na to počítač a pridať sa k našim online skupinovým tréningom, ktoré vedieme každý deň vrámci nášho gymu spolu Radi sa vás ujmeme a postaráme o vašu kondíciu.

Všetky hore uvedené odporúčania môžete aplikovať práve vďaka našim tréningom, ktoré vám pomôžu ostať aktívnymi aj doma cvičením s vlastným telom, ktoré odporúča aj WHO. Pripravili sme pre vás vedené tréningy s profi trénermi, na ktoré nepotrebujete žiadne pomôcky. Vďaka nim sa môžete úspešne vyhýbať depresiam, stresu, či úzkostiam. Postaráme sa o to, že si poriadne zamakáte a zároveň sa aj zabavíte a zabudnete na starosti dnešných dní.

Neváhajte nás kontaktovať.

force8 team


Your Signature

related posts:


Kokosovo-malinové lievance pre krajší deň (recept)


8 chýb v cvičení doma, ktoré robí väčšina z vás

Leave a Reply:

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Get in touch